Zprostředkování kontaktu
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Zprostředkování kontaktu
4. Základní informace k životní situaci
Ministerstvo vnitra na základě písemné žádosti občana České republiky staršího 15 let o zprostředkování kontaktu zprostředkuje kontakt s jiným občanem České republiky uvedeným v žádosti.
Uvedený kontakt spočívá v písemném oslovení kontaktované osoby, po její jednoznačné identifikaci, kdy Ministerstvo vnitra této osobě sdělí kontaktní údaje osoby, která ji hledá.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost o zprostředkování kontaktu je oprávněn podat občan České republiky starší 15 let.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost lze podat osobně podáním písemné žádosti na doporučeném tiskopisu: "Žádost o zprostředkování kontaktu" nebo zaslat příslušnému úřadu poštou v listinné podobě, v tomto případě musí však být opatřena úředně ověřeným podpisem.
Povinnost úředního ověření podpisu neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k podání žádosti.
Rovněž je možné podat žádost elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem či prostřednictvím zpřístupněné datové schránky s uvedením čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádost o zprostředkování kontaktu se podává na matričním úřadu, na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, na krajském úřadu nebo na Ministerstvu vnitra.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Kontaktující osoba v žádosti uvede své jméno, popř. jména, příjmení, rodné příjmení a adresu místa trvalého pobytu, popř. jiné kontaktní údaje, a důvod zprostředkování.
Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné jednoznačně identifikovat, zpravidla jméno, popř. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu.
Kontaktující osoba může v žádosti prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou.
Podpis na žádosti musí být úředně ověřen; to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na výše uvedených úřadech a prokáže-li svoji totožnost, např. občanským průkazem.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis "Žádost o zprostředkování kontaktu" je k dispozici u všech úřadů příslušných k podání žádosti nebo na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za podání žádosti o zprostředkování kontaktu činí 500 Kč (za každou kontaktovanou osobu).
Platba se uskutečňuje formou kolkové známky, v hotovosti nebo zasláním na účet Ministerstva vnitra.
V případě úhrady správního poplatku zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, se jako variabilní symbol uvede číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem (čtyřmístné nebo trojmístné číslo) - např. 11116823, u trojmístných koncovek např. 1111297 (variabilní symbol nemůže obsahovat tečky, čárky, pomlčky, písmena, mezery apod.).
První čtyři číslice variabilního symbolu jsou v tomto případě vždy jedničky; specifický symbol: 433.
Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení kontaktující osoby.
Správní poplatek je splatný buď při přijetí podání, nebo později, vždy však před provedením úkonu.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Je-li žádost podána elektronicky, musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem.
Je-li žádost podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky provozované podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, musí žadatel provést svoji identifikaci pomocí bezpečnostního osobního kódu a čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení evidence obyvatel
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2016
28. Popis byl naposledy aktualizován
08.03.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Ministerstvo vnitra, na základě žádosti o zprostředkování kontaktu, písemně vyrozumí kontaktující osobu o předání kontaktních údajů hledané osobě nebo o výsledku hledání v následujících případech:
pokud se kontaktovanou osobu nepodaří v základním registru obyvatel a agendovém informačním systému evidence obyvatel jednoznačně identifikovat,
pokud kontaktovaná osoba nemá trvalý pobyt na území České republiky, nebo
pokud kontaktovaná osoba zemřela; byla-li ve vztahu ke kontaktující osobě osobou blízkou, jsou sdělovány údaje o úmrtí (datum a místo).
V případě zprostředkování kontaktu zašle Ministerstvo vnitra kontaktované osobě informaci o kontaktující osobě (žadateli), včetně sdělení důvodu pro zprostředkování kontaktu, byl-li tento důvod v žádosti uveden, přičemž tato kontaktovaná osoba nemá povinnost se s osobou, která ji hledá, zkontaktovat.